Запалення ясен як один з факторів передчасних пологів і низької ваги при народженні

Дослідження показують, що здоров’я порожнини рота під час вагітності може допомогти знизити ризик передчасних пологів.

Нове дослідження з Університету Сіднея показало, що лікування гінгівіту (запалення ясен, яке викликає кровоточивість ясен) під час вагітності пов’язане зі зниженням ризику передчасних пологів і низької ваги при народженні у немовлят.

Нещодавно опублікований в Journal of Oral Health and Preventive Dentistry, цей перший у своєму роді систематичний огляд і мета-аналіз досліджували, чи впливає лікування гінгівіту у вагітних жінок на результати вагітності.

Двадцять мільйонів немовлят у всьому світі (15,5 відсотка всіх пологів) народжуються з низькою вагою (менше 2,5 кг), і майже 11 відсотків усіх живонароджених народжуються недоношеними (до 37 тижня вагітності).

Хоча було показано, що пародонтит (важка незворотна інфекція ясен) пов’язана з поганими результатами вагітності, це дослідження з’ясовувало, чи може поширене запалення ясен, тобто гінгівіт (який можна вилікувати та запобігти), також бути пов’язаним із поганими результатами вагітності.

Результати досліджень впливу лікування гінгівіту на результати вагітності

У дослідженні взяли участь понад 1000 пацієнтів із трьох рандомізованих контрольних досліджень, при цьому позитивний ефект хорошого стану зубів продемонстрований у результатах вагітності понад 600 жінок.

«Через гормональні зміни під час вагітності вагітні жінки схильні до гінгівіту, уражаючись від 60 до 75 відсотків, тому це дуже поширене. Інфекція порожнини рота може мати системні наслідки в організмі. При гінгівіті в системний кровотік потрапляють маркери запалення та бактерії, які можуть досягти плаценти та спричинити погані результати вагітності, наприклад передчасні пологи.

Наш огляд показав, що на диво навіть легке запалення в ротовій порожнині, яка також включає ясна, може негативно вплинути на результати вагітності, включаючи дітей, народжених недоношеними або з малою вагою, тому важливо керувати цим фактором ризику».

Йорг Еберхард,

старший автор професор, кафедра здоров’я порожнини рота в Школі стоматології Сіднейського університету і Центру Чарльза Перкінса.

Попередні дослідження показали, що запальні реакції під час вагітності мають негативний вплив на результати вагітності.

Дослідження показало, що якщо запалення ясен лікувати під час вагітності, ризик народження дитини передчасно зменшується приблизно на 50 відсотків, або вага при народженні збільшується приблизно на 100 грам у дітей, народжених з низькою вагою.

Насправді ризик зменшувався вдвічі, якщо мати гарне здоров’я порожнини рота, що є переконливим висновком.

Гарна новина полягає в тому, що лікування гінгівіту дуже легко виконувати, воно є недорогим і доступним. Перевірка і чистка зубів кожні шість місяців повинні запобігти та лікувати будь-яке запалення ясен.

Куїтх Анх Ле,

Провідний автор Сіднейської стоматологічної школи, факультет медицини та охорони здоров’я

«Ці висновки додають новий акцент на вплив гарного здоров’я порожнини рота на загальне здоров’я, особливо для вагітних жінок. Профілактика гінгівіту у жінок під час вагітності дасть величезну користь для здоров’я. Важливо, щоб жінки та медичні працівники в усьому світі знали, що дбайливе ставлення до гігієни порожнини рота – це не лише здоров’я матері, але й її дитини».

Регулярні стоматологічні огляди, чищення зубів та лікування будь-якого запалення ясен мають бути важливою частиною догляду за вагітністю для всіх жінок.

Лікування гінгівіту у вагітних жінок для покращення результатів пологів є глобальною проблемою громадського здоров’я, особливо якщо врахувати високу частоту гінгівіту у вагітних жінок та легкість лікування гінгівіту порівняно з лікуванням пародонтиту (інфекції ясен) якщо його не лікувати.

Всіх вагітних жінок слід заохочувати до стоматологічних оглядів і лікування гінгівіту, якщо це необхідно.

Стоматологічні послуги для вагітних повинні надаватися безкоштовно за рахунок держави, щоб заохотити матерів проходити регулярні огляди під час вагітності, щоб запобігти будь-якому запаленню ясен.

Дослідники припускають, що запалення ясен є не єдиним фактором передчасних пологів і низької ваги при народженні, але що необхідно більше пильності для здоров’я ясен на додаток до іншого пренатального догляду.

Дані дослідження взяті з відкритих джерел Університета Сіднея

Переклад – Наталія Каренгіна, Львівський медичний університет

Залишились питання? Потрібна консультація лікаря? Зателефонуйте або напишіть нам