Люди, які незабаром ставлять брекети або розглядають їх, можуть задатися питанням, чи болять брекети та чого очікувати після встановлення і під час лікування прикусу.

• Чи болять брекети?
  • Полегшення болю
  • Коли звертатися до ортодонта
  • Резюме

Брекети – це вид ортодонтичного лікування, яке ортодонти використовують для виправлення скручених або кривих зубів. Брекети також можуть допомогти виправити надмірний прикус.

За даними Американської стоматологічної асоціації, аномальні прикуси стають очевидними у віці від 6 до 12 років, коли у дітей з’являються дорослі зуби. Ортодонтичне лікування зазвичай починається у віці від 8 до 14 років. У деяких випадках доросла людина може розглянути можливість встановлення брекетів.

Хоча всі люди різні, більшість людей відчувають певний біль протягом кількох днів, коли вони вперше ставлять брекети та після їх затягування. Однак інші можуть відчувати лише легкий дискомфорт, який проходить протягом кількох годин.

Чи болять брекети?

Кожна людина матиме різний досвід використання брекетів, але наступне має дати загальне уявлення про те, чого очікувати на кожному етапі процесу лікування.

Встановлення брекетів

Досвід носіння брекетів у кожного різний.

Деяким людям, можливо, доведеться носити спейсери або сепаратори між зубами протягом тижня або двох, перш ніж поставити брекети.

Ці спейсери можуть давати відчуття стягнутості і болю протягом кількох днів, що нагадує відчуття, що їжа застрягла між зубами, але дискомфорт повинен зникнути.

Коли ортодонт вперше встановлює брекети, людина зазвичай не відчуває негайного болю.

Ортодонт часто прикріплює стрічки навколо задніх молярів. Цей процес може бути тимчасово незручним, оскільки він включає деякий тиск, але він не є болючим.

Після того, як смуги будуть на місці навколо молярів, ортодонт очистить або «протравить» зуби розчином, який має трохи кислий смак. Потім вони змиють це і нанесуть клей на верхню чи нижню частину зубів або обидва.

Людині може не сподобатися смак травлення та клею, але ці дії не повинні викликати дискомфорту чи болю.

Коли клей на місці, ортодонт встановлює брекети на кожен зуб окремо, використовуючи синє світло для затвердіння клею. Знову ж таки, ця частина процесу не повинна зашкодити.

Нарешті, коли брекети будуть на місці, ортодонт з’єднає їх усі за допомогою дроту. Вони прикріплять кожен кінець дроту до смуг навколо молярів у задній частині рота. Останнім кроком є ​​додавання еластичних смужок, щоб утримувати дріт на місці.

Носіння брекетів

Коли брекети встановлюються, людина може не відчувати болю чи дискомфорту відразу. Однак через кілька годин м’який тиск, який брекети надають на зуби, почне діяти.

Тиск брекетів, що повільно витягують зуби, може спричинити біль і дискомфорт, які можуть тривати від дня-двох до приблизно тижня.

Деякі речі, які можна очікувати протягом першого тижня, включають:

Через деякий час людина може не помічати своїх брекетів настільки, наскільки її тіло пристосовується. Однак, щоб брекети працювали, ортодонту необхідно періодично їх підтягувати.

Коли ортодонт затягує брекети, він може:

Як правило, підтягування відбувається раз на місяць або в міру необхідності, залежно від прогресу людини.

Коли відбувається затягування, людина, швидше за все, відчує дискомфорт, подібний до того, коли вперше поставив брекети. У деяких випадках це може бути менш незручним.

Після підтяжки багато хто відчуває тільки біль в зубах і яснах. Щоки та язик зазвичай вже пристосувалися до брекетів, тому нові садна на цих частинах рота є менш імовірними.

Зняття брекетів

Хоча всі люди різні, брекети зазвичай залишаються на 1-3 роки. Коли приходить час знімати брекети, людина може відчувати певний дискомфорт, коли ортодонт знімає їх.

Перед очищенням зубів ортодонт зніме брекети, стрічки та дроти, щоб видалити будь-який клей.

Щоб завершити процес, ортодонт підбере людині фіксатор. Ретейнер – це пристрій, який допомагає утримувати зуби в новому положенні після брекетів.

Людям може знадобитися носити знімний фіксатор протягом певного періоду після зняття брекета вдень або лише вночі. Фіксатор не повинен викликати додаткового дискомфорту.

Деякі ретейнери є постійними і потребують ортодонта, щоб приклеїти їх до зубів подібно до брекетів.

Нерідкі випадки, коли у людей виникають проблеми з належним очищенням зубів під час носіння брекетів або фіксаторів. Ця складність може призвести до руйнування зубу та карієсу, що може бути болючим.

Підтримка ротової порожнини якомога чистішою за допомогою ретельної гігієни ротової порожнини та уникнення липкої, солодкої їжі може допомогти запобігти утворенню мікро щілин та карієсу.

Поради для полегшення

Більшість людей відчувають від легкого до помірного дискомфорту або болю, коли вони вперше встановлюють брекети. Вони також можуть відчувати деякий дискомфорт після затягування брекетів, що відбувається регулярно, коли людина має брекети.

Дискомфорт або біль повинні зникнути протягом кількох днів, але тим часом людина може спробувати деякі з цих методів лікування для полегшення болю:

Коли звертатися до ортодонта

У більшості випадків людина буде регулярно відвідувати свого ортодонта для підтяжки під час носіння брекетів. Якщо у людини зміщуються брекети, розслабляється дріт або зриваються стрічки, людина повинна зателефонувати своєму ортодонту, щоб призначити зустріч. В очікуванні зустрічі людина може нанести віск на дріт або дужку, щоб він не порізав їм щоку чи язик.

Людина також повинна звернутися до свого ортодонта, якщо у неї є сильний біль, який не проходить протягом кількох днів або після прийому знеболюючих засобів. Лікар-ортодонт може оглянути брекети, щоб переконатися, що все встановлено правильно.

Резюме

Брекети можуть викликати дискомфорт або біль, коли людина їх носить. Зазвичай люди відчувають біль або дискомфорт лише тоді, коли ортодонт вперше встановлює брекети та після регулярного затягування брекетів. Вони також можуть відчувати біль, якщо частина бандажа треться або втикається у внутрішню частину їх рота.

В обох випадках з болем, як правило, вдається впоратися з безрецептурними знеболюючими засобами, холодними рідинами та дієтою з м’якої їжі. Якщо брекети розхитуються або викликають сильний біль, людині слід звернутися до свого ортодонта.

Медичний огляд Дженніфер Арчібальд, DDS

Написала Дженна Флетчер

Переклад Каренгіна Наталія Львівський медичний університет.